counter create hit

مطالب مرتبط:

قطره آهن نوزادان، تاثیری بر رنگ دندانش دارد؟

نوزاد ۸ ماهه دارم.بنا به تشخیص دکترش قطره آهن سیدرال بهش میدم روزی ۲۰ قطره سوالم اینه که این قطره هم با شیردهی تداخل داره؟

نوزادم کم شیر میخوره، چطوری بهتر میشه؟

نوزاد دختر سه ماهه ای دارم که با وزن دو کیلو و هفتصد و پانزده گرم به دنیا اومد و الان وزنش به پنج کیلو رسیده.

درمان عفونت در زنان، چه بخوریم؟

عفونت و التهاب سرچشمه بسیاری از بیماری ها است.

علت بی نظمی پریودی، نکات مهم

مجرد هستم عادت ماهانه ام یک هفته عقب افتاده دل درد دارم اما عادت نشدم.

گرفتن ابله مرغان در نوزادان، راه درمان

نوزاد 37 روزه ای دارم که آبله مرغان گرفته دکتر قرص آسیکلوویر 200 تجویز کرده آیا خطری برای نوزادم نداره؟

روابط زناشویی موفق، جراحی باربی موثره؟

لبیاپلاستی رایج ترین عمل زیبایی اندام تناسلی زنان است.

وزن نوزادم کمه، چه غذایی بهش بدم؟

من پسرم هفت ماه و نیمه هستش وزن تولدش ۲۹۵۰ قدشم ۵۱ سانت بود الان وزنش ۷۵۰۰ هستش با قد ۶۷ سانت بردمش بهداشت گفتن رشدش کم بوده.

علت ارضا نشدن مرد، حین رابطه زناشویی

چرا هنگام رابطه زناشویی ارضا نمی شویم؟

برای افزایش شیر مادر، دومپریدون تاثیر داره؟

برای افزایش ترشح شیر آیا می شود از داروی دومپریدون استفاده کرد؟

رازهای زندگی مشترک، چگونه خوب بسازیمش؟

هیچ گاه سعى نکنید بر همسرتان تسلط یابید، به عبارت دیگر با هم و در کنار هم باشید نه جدا از هم و رو در روى هم.

عدم تقارن پستان ها، ذهنم درگیر شده

یکی از پستان های من نسبت به اون یکی تقریبا دو سایز کوچیکتره.

تغذیه در روابط زناشویی، نقشی دارد؟

گوشت گوسفند مهم ترین غذایی است که به راحتی می ­توانید در برنامه­ غذایی قرارش دهید.

تاخیر در دوران قاعدگی، علت اصلی

الان سه روزه از تاریخ آرین پریودیم میگذره ولی پریود نشدم . میشه کمکم کنید که چکار کنم پریود شم؟

چهار دست و پا نرفتن نوزاد، هشت ماهگی دیره؟

دختر من امروز ۸ ماهش تموم شد. بدون کمک میشینه البته گاهی هم میوفته.

گل گاوزبان در حاملگی، باید و نبایدهای مصرف

زنان باردار بایستی از مصرف گل گاو زبان در ایام حاملگی خودداری نمایند. چرا که به علت داشتن آلکالوئیدها ممکن است باعث آسیب به جنین شود.

حساسیت نوزاد به غذا، آنچه باید بدانید

پسرم 8 ماه و نیمشه در هفته 34 بدنیا آمد با وزن 2400 الان 7800 وزنشه از ابتدا شیر خشک میخورد.

سرویکس نرمال در بارداری، رعایت این موارد مهمه

باردارم. رادیولوژیست توصیه کرده به سونوگرافی واژینال برای بررسی دقیق تر. آیا ضروریه؟

تشخیص حاملگی پوچ، چقدر احتمال دارد؟

باردارم. سونوگرافی دادم. گفته شد که yolk sac دیده شده ولی فتال پل نه.

تولد نوزاد کم وزن، در بارداری پیشگیری کنید

دوران بارداری برای زنان و فرزندان آنها بسیار حائز اهمیت است و خانواده باید به صورت ویژه نسبت به این مسئله حساسیت داشته باشد.

خونریزی در دوران بارداری، سزارین کرده بودید؟

ماه چهارم هستم. امروز خونریزی داشتم. دکتر گفت جفتت پایینه. چی کار کنم؟

راه را برای غلبه بر مشکلات خواب در بارداری

روش غلبه بر مشکلات خوابیدن در دوران بارداری

صفحه اصلی مگ: موانع و مشکلات خواب در بارداریهنگامی که شما باردار وجود دارد تغییرات قابل توجهی در بدن شما رخ می دهد این تغییرات در نهایت منجر به فقیر خوابیده یا نه خواب کافی در دوران بارداری و تا به حال در ذهن برخی از عادات سیگار را ترک کنید. برخی از این تغییرات که مبارزات انتخاباتی از این دانشگاه به شرح زیر است : گزارش خانه Mb: گسترش شکمدرد پشت و کمرسوزش معدهانسداد بینیبی خوابیدر این وبلاگ برخی از ترفندهای برای غلبه بر رایج ترین مشکلات خواب در دوران بارداری وجود دارد. آیا شما انتظار می رود که با شروع دوران بارداری از خواب محروم, مطمئن, اما فرصتی است که زمانی که مادر و جنین باید انتظار نمی رود. خوب خوابیدن در دوران بارداری به اندازه مادر برای تبدیل شدن به دشوار است. در واقع با توجه به مطالعه انجام شده در سال 2014 سه چهار تا مشکل خواب در طول بارداری است . با تمام اتفاقاتی که در بدن و مغز با آه. آن را تعجب آور نیست که خواب در شب. آن دشوار خواهد بود. اما چیزهایی وجود دارد شما می توانید انجام دهید دهید. در اینجا چند مورد از شرایط برهم زننده خواب و ترفندهایی برای غلبه بر آنها را خواهید خواند.1. دوباره دستشویی... (معمولا در سه ماه اول و سوم بارداری )دلیل: پروژسترون افزایش یافته در بدن شما میتواند به معنی پریدن از رختخواب و رساندن سریع و مکررتان به دستشویی در شبانه و روز باشد. به علاوه، کلیههای شما باید تا 50 درصد خون بیشتری نسبت به همیشه تصفیه کند که این به معنی ادرار بیشتر هم هست ( شما اساسا جای دو نفر ادرار میکنید). در سه ماه سوم بارداری، رحم بزرگ شده شما، به مثانهتان فشار میآورد و ضرورت ادرار کردن شما را افزایش میدهد. راه حل: در طول روز آب زیادی بنوشید، اما دو ساعت قبل از خواب آب خوردنتان را متوقف کنید. یک چراغ خواب داخل دستشویی روشن بگذارید (یا یک سوییچ دیمر ساده نصب کنید). زنگ ساعت بالای سر برای بیدار شدن روش خوبی نیست و دوباره خوابیدن شما را سخت می کند. 2. درد، کوفتگی و ناراحتی کلی (در طول دوران بارداری به خصوص سه ماه دوم و سوم)دلیل: بعضی از مشکلات خواب در طول بارداری فقط بدخوابی نیست. کسانی که عادت به خوابیدن روی شکم دارند فهمیدهاند که نمیتوانند در حالی که توپ بسکتبال زیرشان است بخوابند. در همین حال، کسانی که به پشت میخوابند باید به دنبال روشی نوین برای چرت زدن باشند، چون خوابیدن به پشت بعد از سه ماه اول بارداری توصیه نمیشود. وقتی صاف به پشتتان دراز میکشید، وزن رحم رشد کردهتان روی رگی به نام ونا کاوا (رگ اصلی که خون را از قسمت پایین بدن با قلب حمل میکند) میافتد و در جریان خون خلل ایجاد میکند. وزن کودک در حال رشدتان و هورمونهای در حال تغییرتان دست در دست یکدیگر میدهند تا ماهیچهها و رباطهایتان را ضعیف کنند. راه حل: به بغل خوابیدن، ترجیحا به سمت چپ، کار را برای سیستم جریان خون شما راحتتر میکند و برای کودکتان نیز بیخطرتر است. اگر قبلا عادت به این حالت نداشتهاید، شاید وقتی خوابتان برد، کارتان کمی سخت شود. بالشتها دوستان شما هستند:بین زانویتان، زیر شکم، پشت کمر و هر جایی که احساس راحتی میکنید بالشت بگذارید. 3. گرفتگی پا (معمولا در نیمه دوم بارداری )دلیل:  هیچ کس کاملا درباره اینکه چه چیزی باعث این اسپاسمهای دردناک در ماهیچه های پا میشود مطمئن نیست، اما ممکن است تراکم رگهای خونی در پاها و خستگی به خاطر وزن اضافی بارداری باشد. اگرچه ممکن است گرفتگی پا را در طول روز تجربه کنید، اما این گرفتگیها معمولا در شب رایج تر یا حداقل قابل توجه تر هستند. راه حل: تئوری گرفتگی پا را به کمبود میزان کلسیم و منیزیم ربط می دهد، پس بالا بردن مصرف این مواد معدنی در رژیم غذایی میتواند کمک کند (حتما قبل از مصرف هرگونه مکمل با دکترتان مشورت کنید). آب زیادی بنوشید، پاهایتان را در طول روز بکشید و ساپورت سفت بپوشید. وقتی دچار گرفتگی میشوید، سعی کنید پاهایتان را صاف کنید و سپس آرام روی پایتان را بچرخانید و تیز کنید. یا سعی کنید روی یک سطح سُر بایستید. اگر این روشها موقتا جواب نداد، مهم است که با دکترتان درمیان بگذارید. (اگرچه نادر است، اما ممکن است گرفتگی شما لخته شدن خون باشد). 4. سندرم پاهای بی قرار (آر ال اس) دلیل:  در حالی که متخصصان دقیقا مطمئن نیستند که چه چیزی باعث این سندرم می شود، تقریبا 15 درصد زنان باردار از این شرایط عجیب در سه ماه سوم بارداریشان رنج میبرند. اگر این سندرم را داشته باشید، هر بار که بخواهید پاهایتان را تکان دهید، احساس خواب رفتگی و گز گز و سوزش در پاهایتان خواهید داشت. راه حل: از آنجایی که آر.ال.اس به کمبود آهن بدن ربط دارد، اگر از آن رنج میبرید، ممکن است دکترتان برایتان آزمایش بنویسد و اگر میزان آهنتان پایین باشد، به شما مکمل یا غذاهایی را توصیه کند که دارای این مواد مغذی باشند. ورزش روزانه هم میتواند کمک کند. خودداری از مصرف کافیین هم ایده خوبی برای خوابی آرام است، اما اگر آر.ال.اس داشته باشید تاثیرگذارتر خواهد بود. 5. سوزش معده ( همیشگی )دلیل:  شما می توانید از هورمونهای بارداری به خاطر این حس دردناک تشکر کنید که ماهیچهها را آرام میکند و اسید معده را همانجا که باید باشد نگه میدارد؛ داخل معده. شما ممکن است سوزش معده را در هر ساعتی از روز تجربه کنید، اما شب هنگام و وقتی دراز میکشید بدتر میشود. راه حل: میتوانید از روشهای آرام کردن سوزش معده استفاده کنید و اگر دکترتان برایتان نسخه نوشت پمپ پروتون مصرف کنید. 6. گرفتگی بینی ( همیشگی )دلیل:  میزان استروژن بالا، حجم خون را در هر کجا افزایش میدهد؛ از جمله غشای بینی که باعث تورم و گرفتگی دائمیاش میشود. راه حل: خوابیدن سر بالا و اسپریهای مخصوص بینی کمک میکنند. اگر این روشها جواب نداد، با دکترتان درباره روشهای دیگر مشورت کنید. 7. خروپف و نفس گرفتگی در خواب ( همیشگی )دلیل: میتوانید بینی همیشه گرفتهتان را سرزنش کنید (که به خاطر افزایش هورمون ااین حالت پیش میآید)؛ افزایش زیاد وزن هم می تواند مشکل را بدتر کند. خروپف بیشتر از اینکه برای خودتان بد باشد، برای همسرتان آزاردهنده است. گاهی اوقات این شکل نفس کشیدن با آپنه هم مشاهده شده است، یعنی راه تنفسی شما برای لحظه ای بسته و نفستان متوقف میشود.راه حل: از آنجایی که ممکن است آپنه به فشار خون بالا و دیابت بارداری هم ربط داشته باشد،، حتما این مشکل را با دکترتان درمیان بگذارید. 8. بیخوابی ( همیشگی )دلیل: اضطراب، هورمونها و هر کدام از مشکلات هنگام خواب میتوانند در بیخوابی هنگام بارداری دخیل باشند.(یعنی ناتوانی در به خواب رفتن یا خواب ماندن) . این مشکل اگر درمان نشود، رایجترین و خسته کنندهترین مشکل است و ممکن است باعث افسردگی پس از زایمان شود. راه حل: بهداشت خواب خوب را تمرین کنید، اما اگر هنوزهم مشکل خوابیدن دارید، حتما از دکترتان کمک بخواهید. راه حلهای خوابی سالم این ترفندهای خواب سالم را میتوان برای خیلی از برهم زنندههای خواب اعمال کرد، بنابراین آنها را امتحان کنید تا ببینید آیا به شما کمکی میکنند. شما حتما باید هر مشکلی که برای خوابیدن دارید هم با دکترتان در میان بگذارید که پیشنهاد راهحلهای بیشتر و حتی داروهایی که در دوران بارداری بیخطرند هم بدهد. بعد ازظهرها از مصرف کافئین به هر شکلی خودداری کنید (پس شککلاتتان را زمین بگذارید). شبها از شکر دوری کنید چون وقتی فقط کمی انرژی میخواهید، به شما انرژی مضاعفی میدهد و میزان قند خونتان را بالا میبرد. روزی هشت لیوان آب یا مایعات بنوشید، اما شبها متوقفش کنید. وقتی تشنه هستید آب بنوشید، اما همیشه کمی آب کنار تختتان بگذارید. هر روز ورزش کنید، اما فقط صبح زود (اگر تقریبا زمان خوابتان باشد ممکن است خوابتان را خراب کند، چون ورزش کردن انرژیزاست). قبل از نیمه شب رفتن سر یخچال برای غلبه بر گرسنگی را با یک میان وعده سبک طی کنید. میان وعدههایی مثل پروتئین و کربوهیدرات (پنیر و مافین با آرد گندم). شیر گرم یا چای بیکافئین را هم امتحان کنید. (واقعا تاثیرگذار است! فقط از خوردن شکلات به خاطر کافئینش خودداری کنید). درست قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید. این کار آرامبخش به شما کمک میکند زودتر به رویا فرو روید. لای پنجره را تا زمانی که هوا مطلوب است (برای زنان باردار معمولا هر دمایی از 65 درجه به پایین) باز بگذارید. هوای تازه میتواند باعث خواب آلودگی شود. اگر هوا مناسب نیست، اتاق را خنک نگه دارید . کمی تمرین آرامش کنید؛ تجسم فکری، تنفس، مراقبه، یوگا و حتی آواز خواندن و بیشک گوسفند شمردن میتواند به شما کمک کند. بک نواختی پرش این موجودات کوچک از فنسها واقعا آرامبخش است..