counter create hit

مطالب مرتبط:

حمایت دولت از استارت آپ ها و کسب و کارهای نوین تسهیل محیط کسب و کار است

به گزارش شمانیوز: سورنا ستاری روز یکشنبه در حاشیه آیین افتتاحیه همایش و نمایشگاه تهران هوشمند در جمع خبرنگاران افزود: دولت نباید در زمینه سرمایه گذاری ورود کند. وی با اشاره به استخدام 20 هزار نفر در روزهای آینده توسط یکی از استارت آپ ها خاطرنشان کرد: ...

راه اندازی سرویس Uber Health

اخیرا Uber سرویس جدیدی با نام Uber Health را راه اندازی کرد. این سرویس جدید که در واقع یک پلتفرم درخواست تاکسی است که در اختیار مراکز درمانی و بیمارستان ها قرار گرفته است. به گزارش اکوسیستم، از این پس مراکز درمانی، بیمارستان ها و کلی ...

حمایت از استارتاپ های زنانه

حمایت از استارتاپ های زنانه

حمایت از استارتاپ‌های زنانه اقتصاد > اقتصاد‌ ایران - این‌بارنوبت زنان بود. آنها آستین بالا زده‌اند تا راهی تازه پیش روی فعالیت‌های شهری باز کنند. آن ...

فرآیند سوخت رسانی آنلاین چگونه است؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در دنیای امروز استارت آپ‌ها (شرکت‌های نوپا یا همان کسب و کارهای تازه و نوآورانه) نقش مهمی را در توسعه اقتصادی هر کشوری ایفا می‌کنند و بر اساس اعلام کارشناسان بسیاری از مشکلاتی که در تجارت‌های به اصطلا ...

اختتامیه اولین رویداد آموزشی و تجربی ایده تا عمل در حوزه سلامت

نام عکاس: علیرضا میرزائی زمان انتشار: یکشنبه 20 اسفند 1396 10:21 ...

دولت حمایتی از استارت آپ ها نمی کند

دولت حمایتی از استارت آپ ها نمی کند

سعید اشتیاقی عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با تاکید بر عدم توجه دولت به استارت آپ ها گفت: دولت در حمایت از جوانان در ایجاد کسب و کار آنلاین تنها شعار داده و هیچ خدماتی برای جوانانی که در این حوزه مشغول فعالیت هستند انجام نمی دهد. وی افزود: جوانان کشور با ...

استارت آپ 3.0

۲۳ تا ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ اصفهان- فضای کار اشتراکی آبی سفید-خیابان فردوسی- کوچه ۴- پلاک ۲ ...

استخدام خبرنگار

در این مقاله از آسمونی در بخش استخدام مشاغل ، به معرفی شغل خبرنگار برای کسانی که به دنبال آگهی استخدام خبرنگار هستند، می پردازیم. قصد داریم در این مقاله همه ابعاد شغل خبرنگار از جمله، معرفی شغل خبرنگار ، وظایف شغل خبرنگار ، بازار کار شغل خبرنگار و … را بررسی کنیم ...

سمپلینگ نوتلا با رسانه جدید تبلیغاتی در تهران

سمپلینگ نوتلا با رسانه جدید تبلیغاتی در تهران

پیشنهاد میکنیم بخوانید رشد صنعت تبلیغات باعث رونق اقتصاد ملی شده و در…

لازمه تحقق دانشگاه کارآفرین، افزایش مهارت دانشجویان کارشناسی است

قائم مقام وزیرعلوم و رئیس مرکز هیات های امنا وهیئت ممیزه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین معارفه سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: اگر می خواهیم دانشگاه کارآفرین داشته باشیم باید درباره افزایش مهارت دانشجویان ...

ویتنام کارآفرین ترین کشور جهان

در جدیدترین گزارش سالانه کارآفرینی موسسه Amway، ویتنام موفق شد در بین ۴۴ کشور برتر جهان، جایگاه نخست کارآفرینی را از آن خود کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش، کارآفرینی در کشورهای اتحادیه اروپا، برزیل، کلمبیا و م ...

استک اورفلو؛ پاتوق توسعه دهندگان

استک اورفلو؛ پاتوق توسعه دهندگان

استک اورفلو (Stack Overflow) وبگاه پرسش و پاسخی در بازه گسترده‌ای از مباحث برنامه‌نویسی رایانه است که در سال ۲۰۰۸ توسط جف اتوود و جویل اسپولسکی ایجاد شد. طبق آمار الکسا این وبگاه از سایت‌های پربازدید در ایران ...

استارت آپ آمریکایی به دنبال آپلود خاطرات انسان!

استارت آپ آمریکایی به دنبال آپلود خاطرات انسان!

یک استارت آپ آمریکایی سعی دارد با طراحی شیوه ای نوین خاطرات انسان را در یک ابر حسابرسی آپلود کند. به گزارش مهر به نقل از «ام ای تی ریویو»، سال هاست که ایده آپلود کردن مغز انسان در یک رایانه ارائه شده اما بیشتر شبیه یک داستان تخیلی ...

مرکز نوآوری و شتابدهی دانشگاه پیام نور تهران غرب راه اندازی شد

دکتر محسن دیانت (رئیس دانشگاه پیام نور تهران غرب) خبر داد که مرکز نوآوری و شتابدهی این دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرد. به گزارش اک ...

همکاری اپل و آی بی ام در حوزه فناوری یادگیری ماشینی

اپل و آی بی ام که از سال ها قبل در زمینه های مختلف با یکدیگر همکاری داشته اند، در اقدامی جدید قرار است در حوزه فناوری یادگیری ماشین نیز با یکدیگر همکاری داشته باشند. ...

تدوین لایحه راهگشای استارت آپ های فناوری

بیش از حمایت مالی از کسب وکارهای نوپا، تسهیل قوانین و حل موانع این شرکت ها از اهمیت زیادی برخوردار است؛ به همین دلیل، لایحه ای در این باره مورد توجه مسوولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است و وعده تدوین آن را داده اند. ...

ایجاد تحول در فرآیند های حسابرسی به کمک استارتاپ های مالی

مدیرعامل فرابورس ورود فناوری به صنعت مالی را بهترین راهکار توسعه این بخش دانست و اظهار کرد: با اقدامات مبتکرانه ای که در فین استارز 2018 جلوه های آن به نمایش گذاشته می شود می توانیم شاهد ظهور استارتاپ های جدیدی باشیم که در حوزه تکنولوژی های مالی نقش آفرینی کرده و ...

صلح محتوا

رفتارشناسی محتوایی ایرانی ها

بازاریابی محتوا جاده به موفقیت در کسب و کاردر دنیای مجازی فکر می کنم; راه است که در آن کار به جای خود و کسب درآمد بیشتر از دریا. سوال اصلی این است که با وجود مشاهده موفقیت بسیاری از کسب و کارهای مختلف در جهان در زمینه بازاریابی محتوا و یادگیری از تجربه است که نمی تضمین موفقیت بازاریابی محتوا در کشور ما اجرای بازاریابی محتوا, مشکلات در راه کسب و کار از رابطه جنسی چیست ؟ این موضوع من فکر کردم اگر محتوای مناسب برای کسب و کار شما بیش از حد پس از آن فرار کرد ؟ واقعیت این است که جذب می شود. فکر کردن و تجزیه و تحلیل آخرین بازدید عمومی از طریق محتوای موثر عمل بسیار دشوار است. چالش های بازاریابی محتوا برای مستقیم به مراحل فرآیندی چرخه دمینگ - برنامه‌ریزی، اجرا، کنترل و عمل- و به صورت غیر مستقیم به عوامل محیطی و زمینه‌ساز بازاریابی محتوا – محیط خرد و کلان – بازمی‌گردد. محیط خرد دربرگیرنده عواملی است که به ‌طور مستقیم و بدون واسطه روی فعالیت‌های بازاریابی محتوای یک کسب‌وکار تأثیر می‌گذارد مانند نوع و کیفیت محتوا، کانال‌های انتشار، فعالیت‌های رقبا در حوزه بازاریابی محتوا، شناسایی رفتار مخاطب که مستقیما بر عملکرد بازاریابی محتوا تأثیر خواهند داشت. محیط کلان بازاریابی محتوا از نيروهايى تشکيل شده است که براى موفقیت در این حوزه فرصت‌ها و تهديدهايى را به‌وجود مى‌آورند؛ مانند عوامل اقتصادی، کیفیت محصول و خدمات، سیاسی و قانونی، فناوری، اجتماعی و فرهنگی است که به شکل غیرمستقیم بر بازاریابی محتوا تأثیر می‌گذارند.نتایج تحقیقات و تجربیات فرامحتوا تا‌کنون، نشان داده است که یکی از مهم‌ترین دلایلی که بخشی از کسب‌وکارهای ایرانی تجربه خوبی از به‌کارگیری استراتژی بازاریابی محتوا به دست نیاوردند، عدم بومی‌سازی آن و نادیده گرفتن تفاوت‌های فرهنگی جامعه و مخاطبان ایرانی نسبت به سایر جوامع است. تفاوت‌های فرهنگی و ویژگی‌های مخاطب در بسیاری از جنبه‌های بازاریابی محتوا مورد توجه قرار نمی‌گیرد، در حالی که به شدت نتایج حاصل از به کارگیری استراتژی‌‌های موفق خارجی را در مورد کسب‌وکار ما تحت تأثیر قرار خواهد داد. تأثیرگذاری این عامل، طیف وسیعی از محیط خرد تا محیط کلان را بر مبنای ویژگی‌ها و رفتارهای گوناگون مخاطب تا تفاوت در آداب و رسوم جوامع مختلف دربردارد. در این راستا ما بر آن شدیم که در همایش یلدای کارآفرینان استارت‌آپی پژوهشی میدانی با هدف شناسایی بخش کوچکی از رفتارهای متفاوت مخاطبان اجرا کنیم تا گامی در راستای شناسایی ابعاد متفاوت رفتار مخاطب و تفاوت‌های فرهنگی در کشور خود برداریم. در این پژوهش ۱۹۷ نفر از مدیران کسب‌وکارهای نوپا، سرمایه‌گذاران، شتاب‌دهنده‌ها، شرکت‌کنندگان همایش و بازدیدکنندگان نمایشگاه به سؤالاتی در حوزه محتوای اثربخش پاسخ دادند. در این نظرسنجی هر شرکت‌کننده برای پاسخ به هر سوال امکان انتخاب بیش از یک گزینه فراهم بوده است. بنابراین نتایج حاصل به تفکیک هر سوال نسبت به پاسخ‌های ثبت‌شده برای همان سوال، تجزیه و تحلیل شده‌اند.محتوای اثربخش از دیدگاه مخاطب دارای جنبه‌های مختلفی شامل قالب تولید‌شده، پلتفرم انتشار، منبع محتوا، کانال اشتراک‌گذاری و حتی زمان انتشار است. مخاطبان مختلف با قالب‌های متفاوتی از جمله مقالات، تصاویر گرافیکی، ویدئو و پادکست‌ها ارتباط برقرار کرده و گاهی محتوا را دانلود می‌کنند. از مجموع ۳۰۳ پاسخ ثبت شده مربوط به این سوال، ۳۵ درصد از مخاطبان محتوای ویدئویی را ترجیح داده و ۲۷ درصد نمایش محتوا به صورت گرافیکی را جزو علاقه‌مندی‌های خود ثبت کردند. نکته جالب توجه در نتایج حاصل از این پژوهش این است که همچنان ۲۷ درصد از مخاطبان علاقه ‌دارند محتوای خود را به صورت متنی دریافت و مطالعه کنند. ۷ درصد از مشارکت‌کنندگان نیز از محتوای صوتی لذت می‌برند و این درحالی است که تنها ۴ درصد از افراد، علاقه‌مند به دریافت فایل‌های قابل دانلود بودند. برخی از افراد محتوای مورد نیاز خود را به شکل تصادفی از جست‌وجوی گوگل پیدا می‌کنند، گاهی به ایمیل‌های دریافتی خود رجوع می‌کنند، گاهی بووک‌مارک‌های خود را بررسی و به وب‌سایت‌های خاصی رجوع می‌کنند، شبکه‌های اجتماعی نیز به واسطه دسترس‌پذیری خود جایگاه قدرتمندی برای دریافت محتوای اثربخش به شمار می‌آیند. در این میان برخی از مخاطبان در پی پلتفرم‌های آفلاین از قبیل روزنامه، مجلات، کاتالوگ‌ها و کتاب‌ها هستند.نتایج حاصل از ۲۷۷ پاسخ ثبت شده در این مورد نشان داد که ۴۳ درصد از مشارکت‌کنندگان، شبکه‌های اجتماعی را به عنوان محبوب‌ترین پلتفرم ارائه محتوا دنبال می‌کنند. همچنین ۳۶ درصد از مخاطبان نیز برای دسترسی به محتوای مورد نظر خود وب‌سایت‌های ارزشمند را نشانه‌گذاری کرده و از این طریق آن را ردیابی می‌کنند. ۱۰ درصد از مخاطبان نیز در مورد موضوعات خاص در اینترنت جست‌وجو می‌کنند و به ترتیب ۶ و ۵ درصد از مخاطبان هم ترجیح می‌دهند محتوای مورد نظر خود را در ایمیل و یا پلتفرم‌های آفلاین دنبال کنند.فارغ از قالب و پلتفرم انتشار منبع محتوا نیز برای برخی مخاطبان از اهمیت برخوردار است. گوناگونی رفتار مخاطبان سبب شده که به پیام‌های دریافتی از منابع مختلفی اعتماد کنند. انتشار محتوا با استفاده از بیان منابع و مآخذ علمی آن درجه اعتبار محتوا را افزایش خواهد داد. حتی ممکن است برخی افراد محتوای برندهای تخصصی و عده‌ای محتوای افراد متخصص را دارای اعتبار می‌دانند. همان طور که قابلیت اطمینان افراد به برند از طریق روایت داستان‌های واقعی افزایش می‌یابد، بیان تجربیات و دانش یک برند از دیدگاه افراد تأثیرگذار و یا سلبریتی‌ها نیز برای برخی افراد تأثیرگذار خواهد بود.تحلیل ۲۷۷ پاسخ ثبت شده برای این پرسش نشان داد که ۴۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعتقاد دارند محتوایی که در  مراجع و مآخذ علمی منتشر می‌شوند اعتبار بیشتری داشته و بیشتر به آنها اعتماد می‌کنند. این موضوع بیانگر آن است که از نظر مخاطبان اعتبار رفرنس و منبع محتوای مورد مطالعه، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یکی دیگر از نتایج جالب توجه پژوهش حاضر این است که اعتماد مخاطبان به یک فرد متخصص (۳۳ درصد) حدود دو برابر بیشتر از اعتماد به یک برند متخصص (۱۷ درصد)  است در حالی که ۷ درصد از مشارکت‌کنندگان به روایت داستان‌های واقعی اعتماد می‌کنند. نکته‌ای که شاید برای بسیاری از برندهای ایرانی اهمیت داشته باشد این است که تنها ۱درصد از مخاطبان به محتوایی که از زبان اینفلوئنسرها و سلبریتی‌ها بیان می‌شود، اعتماد دارند.زمان انتشار نیز از عناصر مداخله‌گر در عملکرد محتواست. این عامل هم بر اساس مناسبت‌ها و رویدادهای محیطی و هم به واسطه ساعات مناسب انتشار در شبانه‌روز بر عملکرد محتوا تأثیر می‌گذارد. ممکن است مخاطبان شما طبق عادت پیش از ساعت کاری، هنگام استراحت و ناهار، در انتهای روز کاری، ساعات حضور در منزل و یا بعد از نیمه شب به جست‌وجو و مطالعه محتوا بپردازند و دریافت محتوا در آن زمان خاص مفهوم اثربخشی را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. در این پژوهش برای پرسش در مورد زمان انتشار محتوا، ۲۶۲ نظر ثبت شده است که در مجموع ۶۰ درصد از افراد بعد از ساعات کاری محتوای محبوب خود را مطالعه می‌کنند. ساعات حضور در منزل با احتساب ۴۲ درصد نظرات، بهترین زمان برای انتشار محتوا از نظر مخاطبان است. ۱۸ درصد مشارکت‌کنندگان نیز بعد از نیمه شب محتوای مورد نظر خود را مطالعه می‌کنند و ۱۶ درصد از افراد ترجیح می‌دهند محتوای مورد نظر خود را در انتهای روز کاری بررسی کنند و همچنین ۱۲ درصد در ساعات استراحت روزانه و ۱۲ درصد نیز محتواهای مورد علاقه را پیش از ساعات کاری مطالعه می‌کنند. در نهایت هنگامی که محتوایی از دیدگاه یک مخاطب مفید و اثربخش ارزیابی می‌شود ممکن است فرد آن را از طریق کانال‌های انتشار مختلف مانند تلگرام، فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین و دیگر کانال‌ها به اشتراک‌ بگذارد. از مجموع ۲۷۷ نظر مشارکت‌کنندگان در مورد پرسش چگونگی به اشتراک‌گذاری محتوا، تلگرام و اینستاگرام با اختصاص ۶۲ و ۲۱ درصد از نظر مخاطبان به خود، محبوب‌ترین کانال‌های انتشار در ایران معرفی شدند. لینکدین با ۸ درصد، توییتر با ۶ درصد و فیس‌بوک نیز تنها با ۲ درصد، در رتبه‌های بعدی محبوبیت در ایران قرار دارند.با توجه به نتایج حاصل از این پژوهش مخاطبان کشور ما نیز به ویدئو گرایش پیدا کرده‌اند اما همچنان محتوای متنی و محتوای گرافیکی برای آنها اثربخش محسوب می‌شود. افراد به محتوای شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند اما هنوز هم برای مطالعه محتوای اثربخش بووک‌مارک‌های خود را دارند. آنها وب‌سایت‌های مفید را برای مراجعه مجدد بووک‌مارک می‌کنند. از یاد نبرید که در دنیای آنلاین همچنان برخی از مخاطبان پلتفرم‌های آفلاین را ترجیح می‌دهند. در نظر داشته باشید که بر مبنای حوزه کاری خود پلتفرم انتشار محتوا را از دیدگاه مخاطبان دسته‌بندی و به ترتیب اولویت از آنها استفاده کنید. قابلیت استناد و اعتبار محتوا یکی از کلیدی‌ترین جنبه‌های بازاریابی محتواست. مخاطبان ارزش یک محتوا را بر اساس کاربردها و منابع آن ارزیابی می‌کنند. بیان منابع و مأخذ هر محتوا در این میان به اعتبار محتوای شما می‌افزاید. ضمن اینکه دو برابر افرادی که به محتوای برندهای متخصص اعتماد می‌کند، آنچه یک فرد متخصص انتشار می‌دهد را دارای اعتبار بیشتری می‌دانند. برند شما به تنهایی قادر به جلب اعتماد مخاطبان نیست، شاید بهتر است از نیروهای متخصص داخل سازمان خود برای انتشار محتوای ارزشمند به نام خودشان استفاده کنید. محتوایی که برای مخاطبان جذاب و ارزشمند بوده است از طریق تلگرام بازنشر می‌شود، بهتر است برای سهولت انتشار محتوا توسط مخاطب از طریق تلگرام راهکارهایی را در نظر بگیرید. در نظر داشته باشید اکثریت مخاطبان در ساعات انتهای روز که در منزل هستند به مطالعه محتوا می‌پردازند، به زمان انتشار محتوای خود بیشتر توجه کنید. آنچه در این پژوهش به دست آمد تنها بخش کوچکی از انتظارات مخاطبان در حوزه محتوای اثربخش بوده است که با محدودیت‌هایی از قبیل مشخص نبودن موضوع و ماهیت محتوا، تنها یک تصویر کلی از آنچه به نظر شرکت‌کنندگان یک محتوا ارزشمند و اثربخش است را به نمایش گذاشت و ممکن است نتوان از نتایج حاصل از آن برای تعمیم به تمامی مخاطبان ایرانی و یا استفاده در استراتژی بازاریابی محتوای تمامی کسب‌وکارها استفاده کرد. تهیه و تنظیم از فرامحتوا