counter create hit




مطالب مرتبط:

بارداری دختر باکره، میشود چنین چیزی؟

 پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی:دوست عزیز پرده بکارت مانع بارداری نمی شود و حاملگی با وجود پرده بکارت ممکن است و اگر قصد بارداری ندارید باید از یک وسیله جلوگیری از بارداری مناسب استفاده کنید. اگر در این دوره پریودتا ...

از پیشتازی «تنگه ابوقریب» تا جایزه ساعد سهیلی

از پیشتازی «تنگه ابوقریب» تا جایزه ساعد سهیلی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم اختتامیه بخش تجلی اراده ملی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر شامگاه پنجشنبه سوم اسفند با تلاوت آیاتی از قرآن مجید، پخش سرود ملی حمهوری اسلامی ایران و با اجرای محمدرضا شهیدی‌فر آغاز شد. شهیدی‌فر در ابتدا به ریشه‌های تمدنی و هو ...

تبصره مزاحم برنامه ششم برای کنترل موسسات غیرمجاز

به گزارش ایلنا و به نقل از بانک مرکزی، قائم مقام این بانک با اشاره به سابقه شکل گیری موسسات اعتباری غیرمجاز در کشور به تشریح اقدامات بانک مرکزی در خصوص ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی پرداخت و گفت: بانک مرکزی علی‌رغم آگاهی کامل نسبت به سختی‌ها، مرارت‌ها و هزینه‌های س ...

کارگردانی آخرین سکانس «لازانیا» با رضا عطاران

کارگردانی آخرین سکانس «لازانیا» با رضا عطاران

خبرگزاری ایسنا: رضا عطاران فیلمبرداری آخرین سکانس فیلم سینمایی «لازانیا» به کارگردانی حسین قناعت را کارگردانی کرد. فیلمبرداری فیلم سینمایی «لازانیا» به کارگردانی حسین ...

سریال عروس استانبول؛ داستان قسمت آخر سریال عروس استانبولی

سریال عروس استانبول | عکس بازیگران و داستان قسمت آخر سریال عروس استانبولی سریال عروس استانبول istanbullu gelin سریالی درام و اشقانه است که اوزجان دنیز و آصلی نور در این سریال ایفای نقش می کنند. ثریا دختری زیبا و شجاع است که از کودکی پدر و مادرش را از ...

صف ورود برای تماشای «خوک» در جشنواره برلین

صف ورود برای تماشای «خوک» در جشنواره برلین

عصر ایران: صف ورود به سالن برای تماشای فیلم "خوک" ساخته مانی حقیقی در جشنواره فیلم برلین.

داستان های تمام نشدنی و صحنه هایی تاسف آور از کتک زدن داور در ایران !!

اعتراض به داوری داستانی تمام نشدنی و هراز چند گاهی شاهد آن هستیم که متاسفانه در بعضی اوقات کار به ضرب و شتم داور هم منجر می شود.اتفاقی که بسیار ناراحت کننده است و با روح ورزش در تضاد است . در این ویدئو داستانی که باز هم در فوتبال تکرار شد و این بار در ...

فرید: "جن زیبا" بعد از جام جهانی اکران می‌شود

فرید: "جن زیبا" بعد از جام جهانی اکران می‌شود

مهرداد فرید تهیه‌کننده و کارگردان سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، درباره فیلم سینمایی «جن زیبا» که تازه‌ترین پروژه سینمایی این کارگردان است، گفت: در حال حاضر مراحل فنی و کارهای منتاژ فیلم سینمایی «جن زیبا» را انجام می‌دهیم و تمام ت ...

«آشفتگی » جیرانی با بهرام رادان ادامه دارد

"آشفته گی" جدیدترین فیلم جیرانی است که اول اسفند ماه در تهران کلید خورده و هم اکنون فیلمبرداری آن در لوکیشنی حوالی شمال تهران ادامه دارد.به گزارش ایسنا، طبق گزارش رسیده، در این فیلم بهرام رادان برای اولین با ...

انتقاد «پاموک» به حکم روزنامه نگاران ترکیه ای

«اورهان پاموک» مشهورترین نویسنده حال حاضر ترکیه، حکم حبس ابد سه روزنامه‌نگار هم‌وطنش را «بی‌رحمانه، ناعادلانه و غیرمنصفانه» خواند.به گزارش ایسنا، «ایندیپندنت» نوشت: «اورهان پاموک» نویسنده ترکیه‌ای برنده نوبل ادبیات روز گذشته ...

افشای برنامه دولت ترامپ برای ماموریت نامحدود نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق

مقام‌های وزارت دفاع و امور خارجه آمریکا در نامه‌هایی اعلام کردند، رئیس‌جمهوری این کشور اختیار قانونی برای نگه داشتن نیروهای ایالات متحده در عراق و سوریه را به صورت نامحدود دارد.به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دیفنس نی ...

بازیگر سریال های مهران مدیری: کفگیر به ته دیگ خورده!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرآنلاین، سعید پیردوست، بازیگر سینما و تلویزیون درباره این روز‌های خود و این که در این سال‌ها کمتر فعالیت داشته است، گفت: «هر کسی در هر کاری صعود و افولی دارد برای ما هم شرایطی پیش می‌آید که پر کار هستیم و شرا ...

درگیری مأموران با گزارشگر ۹۰ در ورزشگاه غدیر

به گزارش وانانیوز،  هنگامی که ووریا غفوری قصد عبور از میکسدزون ورزشگاه غدیر اهواز را داشت گزارشگر برنامه ۹۰ قصد داشت از وی مصاحبه بگیرد اما در این لحظه یکی از مأموران به گزارشگر برنامه ۹۰ اعتراض کرد و اجازه این کار را به ا ...

اولین ویدیو چک لیگ در ورزشگاه آزادی

اولین ویدیو چک لیگ در ورزشگاه آزادی

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین دیدار هفته بیست و چهارم پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان به برتری یک بر صفر رسید. در نیمه دوم این دیدار شایان مصلح مدافع پیش تاخته سرخپوشان روی سانتر ارسالی توپ را با ضربه سر روانه ...

آمار متناقض اشتغالزایی سخنگوی دولت

آمار متناقض اشتغالزایی سخنگوی دولت

 تسنیم نوشت: محمدباقر نوبخت،رئیس سازمان برنامه بودجه کشور در همایش سالانه نظام فنی و اجرایی کشورگفت: در 9 ماهه سال جاری برنامه این بوده است که 935 هزار نفر وارد بازار کار شوند اما 918 هزار نفر وارد بازار شدند و ما به تفاوت این میزان به جمعیت بیکاران کشور افزود ...

ابراهیم حاتمی کیا یک جریان مافیایی در این برنامه چند تن از معترضان ؟ / شهرستان "قرعه کشی" و "شام" از کجا کلید ؟

ابراهیم حاتمی کیا به کدام جریان مافیایی در برنامه های سینمایی معترض بود؟/ بایکوت «لاتاری» و «به وقت شام» از کجا کلید خورد؟

سرویس فرهنگ و هنر در شرکت - در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر, پس از نام حاتمی کیا برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردان ادامه مدیر زمان شام در سن مراسم اختتامیه حضور پیدا کرد و گفت: با تشکر از شما برای محبت خود را از داوران عزیز. من مدیر مدیر این سیستم است. من افتخار می کنم از کسانی که مدرن ناظران را دوست دارم. من سی سال سن کلیسا و ترک. از سیستم قله تشکر می کنم. آنها خیلی تلاش این هدف باید نام سربازان گمنام امام آنها را داد. من عذر خواهی از همکاران من در محل کار هنگامی که نام محصول و در آمد متوسط دهند. افتخار می کنم برای مدافعان حرم فیلم ساختم. افتخار می کنم از بچه های سپاه و حاج قاسم سلیمانی جایزه گرفتم. بابت کارهایم پشیمان نیستم. اگر خانه سینما به محل کارآفرینی تبدیل شود، من کارآفرینم چراکه یک سال رزق به آنها رساندم. امثال رشیدپور این واژه ها را می سازند. به تلویزیون اعتراض می کنم از مسئولان شبکه سه و دو، شکایتم را به خدا می برم. حاج قاسم سلیمانی با دیدن فیلم من اشک ریخت. این نگاه واقعا زشت است برای این مملکت. من شکایتم را پیش خدا می برم. حاتمی‌کیا به فردی مثل رشیدپور یا یک برنامه سینمایی معترض نبود او به یک هژمونی نامحسوس‌در برنامه‌های سینمایی رسانه ملی در قالب تحلیل و نقد فیلم گلایه‌مند بود و اگر تصور کنیم سطح اعتراض حاتمی‌کیا درباره نقد و تحلیل فیلم به وقت شام در یکی دو  برنامه سینمایی خاص بود، معترضه او را کم ارزش جلوه داده‌ایم. بیشتر بخوانید: پس از مدت‌ها بی‌مهری بالاخره حاتمی کیا سیمرغ کارگردانی را گرفت/ حاتمی کیا : شکایتم را پیش خدا می‌برم +عکس و فیلم پس از این ابراز نظر موجی از حملات و حمایت های در صفوف حیدری و نعمتی، خیبری و موتوری در فضای مجازی منتشر شد و هدف اصلی ابراهیم حاتمی‌کیا در میان هجوم چپ و راست در فضای مجازی گم شد. حاتمی‌کیا به فردی مثل رشیدپور یا یک برنامه سینمایی معترض نبود او به یک هژمونی نامحسوس در برنامه‌های سینمایی رسانه ملی در قالب تحلیل و نقد فیلم گلایه‌مند بود و اگر تصور کنیم سطح اعتراض حاتمی‌کیا درباره نقد و تحلیل فیلم به وقت شام در یکی دو برنامه سینمایی خاص بود، معترضه او را کم ارزش جلوه داده‌ایم. به هر ترتیب فیلم انقلابی، ملی و بومی  را باید با رویکرد و اسلوب سینمایی متناسب با الگوهای بومی و ملی  نقد و تحلیل کرد  و از قضا چند روز قبل از اعتراض حاتمی‌کیا ، مسعود ده نمکی در واکنش به فضای یکطرفه حاکم در برنامه‌های سینمایی پستی را منتشر کرد که برخی معنا و مفهوم پست منتشر شده ده نمکی را درک نکردند. در پست مذکور ده نمکی به چند موضوع مرتبط با جشنواره و وضعیت مرتبط با فضای نقد مطالبی را به نگارش درآورد و در پاراگرافی هوشمندانه نوشت : ای کاش حداقل فرق تحلیل فیلم و نقد فیلم را می دانستند شاید آن وقت کلاه سرشان نمی رفت.(اینجا) در واقع قبل از حاتمی‌کیا و معترضه‌اش به فضای حاکم در برنامه‌های سینمایی سیما،  ده‌نمکی هشدار داده بود چه وضعیت تراژیکی در برنامه‌های سینمایی حاکم است. واقعیت این است که در اغلب برنامه‌های سینمایی تلویزیون مجری‌هایی امثال رشیدپور، عنقا، گبرلو نقش برجسته چندانی ندارند. بیشتر بخوانید : باید منتظر دوران دیکتاتوری رشیدپور باشیم؟ آنچه در برنامه های سینمایی در قالب نقد رخ می‌دهد باید به صورت بنیادین اصلاح شود، کارشناسان سینمایی و منتقدانی هستند که در برنامه‌های مختلف سینمایی حضور پیدا می‌کنند و اغلب نویسندگان یک ماهنامه سینمایی خاص هستند. ماهنامه‌ای که قدمت طولانی دارد و یکی از اهداف بلند مدت گردانندگانش، تربیت نیروهای منتقد سینماست. نه کار سیاسی انجام می‌دهند و نه هدف‌گیری و سو گیری سیاسی دارند، اما در حوزه سینما، جهت دهی کلانی دارند و سایر خبرنگاران و روزنامه نگاران سینمایی رویکرد این نشریه برایشان وحی منزل است. نکته مهمتری این است که این جریان طی سی‌و اندی سال اخیر همواره سلیقه خود را از طریق نشریه و تاثیر در فضای مطبوعات سینمایی توسعه و بسط داده است و به صورت نامحسوس سینما را مدیریت می‌کند. کارشناسان سینمایی و منتقدانی که در برنامه‌های مختلف سینمایی حضور پیدا می‌کنند اغلب نویسندگان یک ماهنامه سینمایی خاص هستند. ماهنامه‌ای که قدمت طولانی دارد و یکی از اهداف بلند مدت گردانندگانش تربیت نیروهای منتقد سینماست. نه کار سیاسی انجام می‌دهند و نه هدف‌گیری و سوء گیری سیاسی دارند، اما در حوزه سینما، جهت دهی کلانی دارند اگر لیست منتقدان و نویسندگان سینمایی حاضر در برنامه‌های تلویزیونی را بررسی کنیم، اغلب منتقدان برخواسته از نشریه مورد اشاره هستند و پس از اینکه برند این نویسندگان با این نشریه خاص کمی معتبر می‌شود به فاصله کمی سر از برنامه‌های تحلیلی سینمایی سردرمی‌آورند. این جریان به صورت نامحسوس در میان اصحاب رسانه و اغلب منتقدانی که خروجی این نشریه هستند، جریان بزرگی ساخته‌اند و کافیست فیلمی ساخته شود که باب طبع نشریه خاص نباشد. خروجی‌های این نشریه که در حال حاضر در فضای مجازی و برنامه‌های تلویزیون پراکنده‌اند در اقدامی هماهنگ به قتل «به وقت شام» و «لاتاری» کمر می‌بندند. به همین دلیل است که اغلب فیلم‌هایی که مضمون انقلابی دارند و طی بیست و اندی سال اخیر ساخته‌ شده‌اند با دست فرمان گردانندگان رسانه مذکور در کلیه رسانه‌های مکتوب، مجازی، تصویری و صوتی بایکوت می‌شود. هژمونی این نشریه به شکل عجیبی در فضای سینما توسعه یافته است و این مسئله ناگهان به صورت ناهنجاری در جشنواره فیلم فجر  در قالب تاختن به آثار انقلابی خودش را نشان می‌دهد. اغلب کسانی که در برنامه‌های تحلیلی – سینمایی سمت مجری یا کارشناس را دارند از وابستگان خاص به این نشریه هستند و به صورت هدفمند و کاملا هماهنگ شده‌ای در فضای مجازی و رسانه ملی در برنامه‌های تصویری آثار ارزشمندی مثل تنگه ابوقریب و به وقت شام و لاتاری را مورد هجمه هماهنگ خود قرار داده‌اند و منتقدان جوان انقلابی که طی 10 سال اخیر در فضای مکتوب و مجازی خوش درخشیده‌اند جایی در برنامه‌های تحلیلی رسانه ملی ندارند. اقدام هدفمند منتقدان وابسته به یک جریان سینمایی به اعتراض ابراهیم حاتمی‌کیا در اختتامیه جشنواره فیلم فجر منجر می‌شود و به فاصله کوتاهی عبدالعلی علی عسکری رئیس رسانه ملی در گفت‌وگو با  خبرگزاری فارس می‌گوید: در این زمینه در برنامه هفت اشتباه کردند و تذکر لازم در این خصوص داده شده است. در صورتیکه این اشتباه رسانه ملی، محدود به یک برنامه تلویزیونی خاص نیست. اشتباه بزرگ‌تر سیما در دو دهه اخیر دعوت از منتقدانی است  که به صورت نامحسوس به یک جریان فکری خاص وابسته هستند و با یک تذکر رفع و رجوع نخواهد شد. حتی حذف رشیدپور و عنقا از دو برنامه سینمایی مسئله را حل نمی‌کند. ریاست محترم سازمان در مورد این ماجرا باید به جای کور کردن چشم، تذکر و توبیخ و حذف ، کمی ابرو را آرایش کنند و رویکرد برنامه‌های سینمایی اعم از داخلی و خارجی با تغییر مدعوین و کارشناسان سینمایی قطعا حل خواهد شد.  مسئولیت خطیری  که پس از هشدار جدی ابراهیم حاتمی‌کیا  بر عهده ریاست سازمان است. حل این مسئله به صورت بنیادین سبب جهت دهی انقلابی به برنامه‌های سینمایی خواهد شد.  به تعبیری دیگر ریاست رسانه ملی باید دست به یک انقلاب بزرگ بزند و منتقدان سینمایی وابسته و خروجی‌های متصل به آن نشریه خاص نباید فرصت حضور در برنامه‌های سینمایی را داشته باشند. در مجال فراهم شده برای منتقدان وابسته به نشریه مذکور در برنامه‌های متنوع رسانه ملی، جمع مذکور با الگو و اسلوب‌های هنری، آثار انقلابی و فیلمسازان انقلابی مورد هجمه قرار می‌دهند و به همین دلیل است که فیلمسازان ارزشی با رسانه ملی زوایه پیدا کرده‌اند.  ریاست رسانه ملی باید دست به یک انقلاب بزرگ بزند و منتقدان سینمایی وابسته و خروجی‌های متصل به آن نشریه خاص نباید فرصت حضور در برنامه‌های سینمایی را داشته باشند. متاسفانه در اغلب برنامه‌های سینمایی که می‌خواهند یک منتقد سینمایی انقلابی را دعوت کنند دست به دامان یک کلیشه خاص می‌شوند که در برنامه یکی مانده به آخر جشنواره حضور پیدا کرد و با تحلیل همین برنامه می‌توان فهمید حضور چنین منتقدانی نه تنها قوتی برای جریان سینمای انقلاب نیست بلکه از اساس آنرا تضعیف می‌کند. به این موضوع باید دقت داشته باشیم که لاتاری قبل از اینکه توسط داوران نادیده گرفته شود، در دو برنامه «سینما دو» و «سینما هفت» سیما توسط منتقدان این برنامه  سربریده شد و بعد هیات داوران جسارت بیشتری از خود برای بایکوت کامل این فیلم از خود نشان داد. و نکته جالب اینجاست ریاست محترم رسانه ملی در گفتگوی خود با خبرگزاری فارس می‌فرمایند: فیلم سینمایی «لاتاری» هم که فیلمی انسانی، عاشقانه و جوانمردانه بود، مظلوم واقع شد. در صورتیکه بذر بایکوت لاتاری، توسط برنامه‌های سینما و منتقدان حاضر در این دو برنامه سینمایی پاشیده شد. در این گزارش، قصد نداریم که منابع تغدیه مالی این نشریه خاص و وابستگی مالی و معنوی را به برخی جریانات سیاسی را به صورت مستقیم بررسی کنیم اما مسئولان سازمان باید هشدار ابراهیم حاتمی‌کیا را جدی بگیرند و به یک اصلاح ساختاری در برنامه‌های سینمایی دست بزنند.