counter create hit




مطالب مرتبط:

آیا ارائه وام به استارتاپ ها خیانت به جامعه استارتاپی است؟

مطلب آیا ارائه وام به استارتاپ ها خیانت به جامعه استارتاپی است؟ برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ مدیر صندوق مالی توسعه تکنولوژی اعلام نمود که ارائه وام ب ...

بوم مدل کسب و کار شبکه اجتماعی Badoo

بوم مدل کسب و کار شبکه اجتماعی Badoo

بادو (Badoo) یک شبکه اجتماعی برای پیدا کردن دوستان جدید است. این شبکه در حال حاضر در ۱۹۰ کشور فعال است و با ۴۷ زبان متفاوت قابل دسترس است. اپلیکیشن بادو بر روی iOS، اندروید و ویندوز قابل نصب است. بادو از ویژگی Encounters استفاده می کند که اجازه می دهد کارب ...

آغاز به کار اولین نمودار زنده ارتباطات سرمایه گذاری استارتاپ ها در کشور

نوپاهاب (مرجع تخصصی اطلاعات سرمایه گذاری و زیست بوم استارتاپی کشور) از نوپاگراف، به عنوان اولین گراف آنلاین ارتباطات استارتاپ ها، شتاب دهنده ها و سرمایه گذاران کشور با حضور شهردار تهران و معاون علمی و فناوری رئیس ...

کاپرو ،خدمات آنلاین منزل برای مشهدی ها

کاپرو ،خدمات آنلاین منزل برای مشهدی ها

استارت‌آپ کاپرو به نشانی kapero.ir  استارت‌آپی است که سفارشات آنلاین خدمات منزل را در مشهد انجام می‌دهد. هسته اصلی کاپرو از ۷ نفر نیروی متخصص در حوزه‌های مهندسی عمران، مهندس کامپیوتر کدنویسی، مهندس مدیریت بازرگانی و گرافیک کار، مهندسی کارشناس ارشد بیو ...

نقش دولت به عنوان سرمایه گذار خطرپذیر در استارت آپ ها

به گزارش تیتربرتر -  حجم اقدامات انجام شده در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت‌های یازدهم و دوازدهم به اندازه‌ای بوده که حالا دیگر تقریبا کسی نمی‌تواند بگوید که در انجام کسب و کارهای اینترنتی ...

کاری کنید به چشم موتورهای جست وجو بیایید

کاری کنید به چشم موتورهای جست وجو بیایید

سئو یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در علم بازاریابی در مورد آن صحبت می‌شود. اینکه چطور وب‌سایتی که ازنظر رتبه در سطح خوبی است، می‌تواند به رشد فروش و بالارفتن تعداد مخاطبان کمک کند، بر کسی پوش ...

کپ لینکد (CapLinked)

کپ لینکد (CapLinked)

کپ‌لینکد استارت‌آپی است که اپلیکیشن مدیریت پروژه و تراکنش کسب‌و‌کار آنلاین در آمریکا ارائه می‌دهد. پلتفرم نرم‌افزار به عنوان خدمات این شرکت شامل ابزارهایی برای مدیریت سند، مشابه با اتاق داده مجازی، پیام‌رسانی، به‌روز‌رسانی‌ها‌ و ابزارهای هوش کسب‌و‌کار است. ...

یک هیئت  مدیره بد می تواند استارتاپ را کاملاً نابود کند

یک هیئت مدیره بد می تواند استارتاپ را کاملاً نابود کند

موفقیت و شکست شرکت‌ها، مستقیماً به افرادی بستگی دارد که آن‌ها را اداره می‌کنند. نقشی که مدیران در پیشرفت یک کسب‌وکار بازی می‌کنند، بسیار مهم‌تر از محصولی است که تولید می‌شود. بنیان‌گذاران باید نهایت دقت را در انتخاب اعضای هیئت‌مدیره‌ی شرکت به کار ببرند؛ زیرا یک هیئت‌مدیره ...

تاثیر کنتورهای گاز در رشد اینترنت اشیاء در ایتالیا

تاثیر کنتورهای گاز در رشد اینترنت اشیاء در ایتالیا

تاثیر کنتورهای گاز در رشد اینترنت اشیاء در ایتالیا به سیستمی از دستگاه‌های رایانشی یا دستگاه‌های هوشمند که می‌توانند داده‌ها را بدون تعامل انسان با کامپیوتر یا انسان با انسان انتقال می‌دهند، اینترنت اشیاء گفته می‌شود. ...

استخدام تایپیست

استخدام تایپیست

در این مقاله از آسمونی در بخش استخدام مشاغل ، به معرفی شغل تایپیست برای کسانی که به دنبال آگهی استخدام تایپیست هستند، می پردازیم. قصد داریم در این مقاله همه ابعاد شغل تایپیست از جمله، معرفی شغل تایپیست ، وظایف شغل تایپیست ، بازار کار شغل تا ...

اجازه ندهید ایده استارتاپی شما نصیب دیگران شود

اجازه ندهید ایده استارتاپی شما نصیب دیگران شود

به گزارش تیتربرتر - بسیاری از افراد وجود دارند که هر روز با ایده‌هایی جدید در زمینه‌ی کسب و کار روبرو می‌شوند. عمده‌ی آن‌ها از اجرا و حتی مطرح کردن ایده‌ی خود می‌تر ...

استارت آپ ها اقتصاد را تکان می دهند!

کیوان جعفری فشارکی - مدیرعامل یک کسب و کار نوپا - در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که ایران به دلیل قرار گرفتن در یک موقعیت استراتژیک حمل و نقلی می تواند محل مناسبی برای ترانزیت بین المللی و مخصوصا کشورهای گروه ۲۰ باشد، گفت: نبود ساماندهی منظم سیستم های حمل و ...

سرمقاله اکبر هاشمی شماره 91: آرزوهایشان را از زمین بلند کنیم!

سرمقاله اکبر هاشمی شماره 91: آرزوهایشان را از زمین بلند کنیم!

هفته پیش مهران مدیری از شرکت‌کنندگان در برنامه‌اش پرسید چه آرزویی دارید. اینها را شنید: ماشین، خانه، ویلا، پول... و بعد مدیری با تعجب گفت چرا همه آرزوهایتان پول، ماشین و خانه است! پاسخ، بالا‌ اند ...

فعالیت بالغ بر ۵ هزار شرکت دانش بنیان و ۴۱ پارک علم و فناوری در دانشگاه های کشور

حسین سالار آملی (قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل) در مورد کاربردی شدن پژوهش و تجاری سازی آن در دانشگاه ها گفت: در حال حاضر خوشبختانه استارتاپ ها عملکرد خوبی را دارند بطوریکه ۵ هزار و ۴۰۰ شرکت دانش بنی ...

دادستان ها جلوی فعالیت تاکسی های آنلاین را نگیرند

دادستان ها جلوی فعالیت تاکسی های آنلاین را نگیرند

دادستان‌ها جلوی فعالیت تاکسی‌های آنلاین را نگیرند در پی افزایش فشارهای توامان نهادهای مختلف ‌‌روی شرکت‌های جابه‌جایی مسافر و استارت‌آپ‌ها و دستور قضایی دادستان‌ها برای پلمب این شرکت‌ها در برخی شهرهای کشور علی‌رغم داشتن مبا ...

عوامل بازدارنده در توسعه تجارت الکترونیکی در ایران

عوامل بازدارنده در توسعه تجارت الکترونیک در ایران

گزارش جهان اقتصاد به تجارت الکترونیکی در جهان در حال افزایش است که آمار و (در سازمان ملل) نشان می دهد ایران در این منطقه باید حرکت سریع تر. وزارت صنعت و معدن و تجارت در یک گزارش جدید با استناد به آمار این نهاد های بین المللی و غیره. عوامل بازدارنده در توسعه تجارت الکترونیکی آن اعلام شده است.   بر اساس ارزیابی های که صورت گرفته برخی از عوامل بازدارنده در توسعه تجارت الکترونیکی عبارتند از "ناکافی زیرساخت و فناوری اطلاعات و ارتباطات و میزان استفاده از بالا, هزینه, بی ثباتی در تولید انرژی و استفاده از کارت های اعتباری و دیگر. ضعف قدرت خرید و سیستم مالی متخصص". در کنار ۵ مانع از ذکر "عوامل اجتماعی مانند چارچوب های حقوقی ضعیف (موثر در مورد چگونه اعتماد بین افراد و موسسات اقتصادی در نقل و انتقال آنلاین)", "ترجیح تعاملات فرهنگي در اعتبار پول کاغذی در جامعه "   در نهایت "سواد از افراد در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و آگاهی و دانش اقتصادی شرکت ها و مشتریان" عامل بازدارنده از طرف دیگر است. ایمنی به گزارش ایران رتبه در e-commerce شاخص در گزارش سال ۲۰۱۴ و که به ترتیب ۶۹ (۱۳۰ کشور) و ۷۷ (۱۳۷ کشور) ثبت شده است. با جهانی شدن اقتصاد و گسترش روابط اقتصادی کشورها با یکدیگر, آمار, و غیره. داده ها و شاخص برای مقایسه یک کشور مراقبت بیشتر از نتایج. آخرین وضعیت ایران در این شاخص می تواند نقش فعال در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی سرمایه گذاران و فعالان تجاری و دیگر ذی‌نفعان داشته باشد.   وزارت صنعت، معدن و تجارت در جدیدترین گزارش خود وضعیت ایران در شاخص تجارت الکترونیک که از سوی آنکتاد اعلام می‌شود را بررسی کرده و فرصت‌ها و چالش‌های ایران در این زمینه را تحلیل کرده است. بر اساس این گزارش، تجارت الکترونیک در دهه گذشته اهمیت بسیاری پیدا کرده و به‌طور روزافزونی در جهان گسترش یافته است، به‌طوری که ارزش جهانی تجارت الکترونیک شرکت با شرکت در سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۵تریلیون دلار از سوی آنکتاد برآورد شده است. سه‌چهارم این مبادلات از سوی کشورهای آمریکا، انگلیس، ژاپن و چین صورت گرفته است.   در همین سال مبادله شرکت با مصرف‌کننده ۲/ ۱ تریلیون دلار برآورد شده که بسیار کمتر از اندازه معاملات شرکت با شرکت است. لیکن رشد این نوع معاملات خصوصا در قاره آسیا و آفریقا سرعت بیشتری یافته است. در حال حاضر نیز چین به‌عنوان بزرگترین بازار جهانی شرکت با مصرف‌کننده در هر دو مقیاس خریداران برخط و منافع حاصل از آن مطرح است.   بر اساس پیش بینی صورت گرفته از سوی آنکتاد، انتظار می‌رود در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ سهم کشورهای آسیا و اقیانوسیه در تجارت الکترونیک جهانی از ۲۸ به ۳۷ درصد جهش یابد و خاورمیانه و آفریقا نیز با نرخ پایین تری از ۲/ ۲ تا ۵/ ۲درصد این افزایش را تجربه کنند. همچنین پیش بینی می‌شود در فاصله همین سال‌ها سهم کشورهای اروپای غربی و آمریکای شمالی از ۶۱ به ۵۳ درصد کاهش یابد.   تجارت الکترونیک به‌صورت کلی عبارت است از انجام فرآیند خرید،‌ فروش، انتقال و مبادله کالا، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه‌های رایانه‌ای در بستر اینترنت در فرآیند تجارت الکترونیک، ایجاد ساختار شبکه‌ای از طرف شرکت برای دریافت سفارش برخط ضروری است، همچنین یک شیوه پرداخت مانند کارت اعتباری، پول الکترونیکی، انتقال بانکی یا پرداخت کاغذی در موقع تحویل نیز مورد نیاز است. تحویل به مشتری برای تولیدات دیجیتالی به‌صورت برخط و برای کالا در منزل یا مکان مورد نظر مشتری صورت می‌پذیرد.   تجارت الکترونیک در مقایسه با تجارت سنتی دارای مزایایی است که از آن جمله می‌توان به «کاهش هزینه‌ها، افزایش کارآیی و بهره‌وری، رقابتی شدن بازار، دسترسی سریع و آسان به اطلاعات مورد نظر در معاملات (حذف یا کاهش رانت اطلاعاتی، کاهش و محدودیت‌های بازار، افزایش تعداد عرضه‌کنندگان کالا، بالا رفتن قدرت انتخاب مصرف‌کنندگان و...)» اشاره کرد که این مزیت‌ها باعث افزایش رفاه جامعه و استفاده بهینه از منابع و امکانات می‌شود. از لحاظ اقتصادی نیز تجارت الکترونیکی دارای مزیت‌های بالای اقتصادی است که در این خصوص نیز می‌توان به «افزایش تولید، کاهش قیمت، حذف نظام دلالی و افزایش قدرت انتخاب، اشتغال برای نیروهای ماهر، گسترش بازارها و بالا بردن کیفیت کالاها، بانکداری الکترونیکی، کنترل بخش‌ها و اصلاح سیستم توزیع» اشاره کرد.   با توجه به مزایای تجارت الکترونیک ایران نیز برای بالا بردن جایگاه خود در این شاخص باید گام‌هایی در راستای فراهم کردن زیرساخت‌ها بردارد. زیرساخت‌های مورد نیاز برای تحقق تجارت الکترونیک در برگیرنده طیف وسیعی از «قابلیت‌های مخابراتی و ارتباطی، محیط مناسب جهت فعالیت‌های تحقیق و توسعه و نیروی انسانی متخصص و موسسات پژوهشی» است. همچنین برای توسعه تجارت الکترونیک «تحول در نهادهای اقتصادی، مالی و اداری مرتبط با آن شامل بانکداری الکترونیکی، ‌بیمه الکترونیکی، گمرک الکترونیکی، حمل و نقل الکترونیکی، سیستم ارتباط داخلی و بین‌المللی قوی» هم نیاز است.   از دیگر الزامات توسعه این شاخص نیز می‌توان به زیرساخت‌های حقوقی و قانونی مورد نیاز از جمله «قانون جرایم اینترنتی، قانون علائم تجاری، قوانین نقل و انتقالات بانکی، مالکیت معنوی، قانون تجارت، قانون مالیات بردرآمد، حمایت از داده‌های شبکه‌های رایانه‌ای و اینترنتی، قانون حق آزادی استفاده از اطلاعات دولتی و نوسازی سیستم‌های تولید و توزیع کالا و تغییر نگرش مدیریتی از سنتی به مدرن و داشتن آمارهای دقیق در تمامی زمینه‌های مورد نظر» اشاره کرد.   وضعیت تجارت الکترونیک در دنیا براساس ارزیابی‌های صورت گرفته در سال ۲۰۱۶ کشورهای لوکزامبورگ، ایسلند و نروژ به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را در شاخص تجارت الکترونیک کسب کرده‌اند. لوکزامبورگ به دلیل برخورداری از یک بخش مالی توسعه یافته، توانسته رتبه بندی سرور امن خود را افزایش دهد. این کشور همچنین مقر شرکت‌های مطرح در تجارت الکترونیکی مانند آمازون، پی پال و اپل در اروپا است.   از سوی دیگر پایین بودن مالیات بر ارزش افزوده در زمینه کتاب‌های الکترونیکی، موجب ایجاد تحرک در تجارت الکترونیک شده، به‌طوری که اتحادیه اروپا از آغاز سال ۲۰۱۵، درخواست یک شارژ نرخ بالاتر را از لوکزامبورگ کرده است.براساس ارزیابی‌های صورت گرفته با وجود اینکه لوکزامبورگ محاط در خشکی است،‌ شبکه لجستیکی توسعه‌یافته‌ای داشته و دومین رتبه کشورهای اروپایی را در زمینه امتیاز اعتبار پستی UPU(امتیاز اعتبار پست) دارا است.   ایسلند نیز با توجه به اینکه در شاخص‌های ضریب نفوذ اینترنت، کارت اعتباری و توزیع امن سرور، پیشرو است، توانسته رتبه دوم را در شاخص تجارت الکترونیک به خود اختصاص دهد. نروژ و فنلاند نیز از دیگر کشورهای شمال اروپا هستند که جزو ۱۰ کشور برتر با خصوصیاتی مشابه کشورهای برتر مانند اینترنت بالا، رواج کارت اعتباری و ترویج فروشگاه‌های اینترنتی شناخته می‌شوند.   سوئیس نیز مانند لوکزامبورگ از بخش مالی قوی، شبکه‌های تدارکاتی خوب و پوشش پستی بالا برخوردار است.براساس ارزیابی‌های صورت گرفته انگلستان نیز دارای نفوذ اینترنت نسبتا بالا بوده و رتبه‌بندی شاخص B۲C (ارزش شاخص تجارت الکترونیکی آنکتاد) این کشور منعکس‌کننده بازار تجارت الکترونیک توسعه یافته (بالاترین نسبت شرکت‌های عمده فروشی و خرده فروشی از طریق اینترنت در اروپا)، جذابیت برای خریداران خارج از کشور و بالاترین نرخ خرید برخط در جهان است، ‌به‌طوری که تا ۸۵ درصد از کاربران، خرید محصولات و خدمات خود را از طریق اینترنت انجام می‌دهند.   کانادا نیز دارای نفوذ کارت اعتباری بالا و دارای مزیت نزدیکی به بازار ایالات متحده آمریکا است. اما براساس ارزیابی‌های صورت گرفته کره جنوبی و ژاپن نیز به ترتیب اولین و دومین کشورها در امتیاز اعتبار UPU هستند؛ همچنین نیوزیلند نیز امتیاز خوبی را در تمام چهار معیار این شاخص کسب کرده است.     امتیازدهی به محتوی 4 1 50% با این خبر موافقمبا این خبر مخالفم